Studnande jul

Nu är det faktiskt bara knappt en vecka till advent och jag tycker att man på allvar kan få börja sukta efter julefrid. Själv hör jag till släktet av riktiga jul-suckers och vill gärna planera långt i förväg vilken mat som ska ätas (julbord den 6:e!), vars pepparkakshuset ska stå, vilken julmusik som ska spelas, vem som ska köpa julmust, etc. etc. Det blir, som ni nog förstår, nästan maniskt ifall jag skulle följa alla mina nostaglidrifter, men jag lyckas hålla de i schack förvånansvärt bra. Dock planerade jag igår hur julkorten ska se ut (egenhändigt gjorda, såklart) och vi får se ifall jag hinner göra klart dom innan dom måste postas.  Sen är det bara Perres adventskalender som ska fixas innan jag åker hem till Gottne på lördag, kommer nämligen vara hemma tills den andra december.




                                              

 Jag gillar när pepparkakshusen ser ut att vara plockade 
         direkt ur en Hc. Andersen-saga...



                                               
                                                                                                                
 
.. nybakade lussekatter i advent....

  



                                

 .                      
  ...och gamla disneyfilmer i väntan på tomten. Youtub:a på
"Silly symphonies"  om du vill återse gamla godingar
 som "Cookie carnival"

Kommentarer
Postat av: Linda Näslund

ja visst vill man planera. Tryffel,julkyssar. jag googlar på julgodis när jag tar mig en stund över :)

2008-11-21 @ 15:08:35
URL: http://lindakatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0