julminnen

Någon ondsint alternativt lat människa har snott vårt "ej reklam, tack!"-klistermärke från postfacket, så var och varannan dag trillar det in mängder med oönskad reklam. Just idag damp det ner en leksakskatalog från en mer eller mindre känd leksakskedja (varför delar man ut sådana kataloger i studentlägenheter?) och jag minns direkt hur jag och Sandra slogs om dessa när vi var små glin. Oftast samsades vi faktiskt och satt bredvid varandra och "paxade" leksaker. Man fick välja vad man ville, en leksak från varje sida. Två ifall det var från de tråkigare avdelningar. Vi förstod naturligtvis att vi inte skulle få alla leksaker vi ville, men det gjorde nästan ingenting. Det var själva förväntan som gjorde det hela så magiskt. Dessa kataloger luktade exakt som den 2008 års-versionen jag fick idag, och om jag blundar och sticker näsan mellan bladen så sitter jag plötsligt i mitt rosa nattlinne i Gottne med markeringspennan i högsta hugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0