Listdags

Sanna utmanar mig att skriva en lista över mina fem senaste år, och jag kan inte göra annat än lyda och lämna över stafettpinnen till Fackel.


För fem år sedan (2003):
...hade jag ångest över att klippa navelsträngen till min högstadeiklass som jag spenderat tre intima år med. Jag tyckte att min näsa var det fulaste som sett dagsljus och var sådär lagom neurotisk och hypokondrisk. Lyssnade pinsamt mycket på 80´talshits som Gold och Sweet dreams, vilket gjorde att jag var övertygad om att jag var född 20 år för sent.

För tre år sedan (2005):
... var året jag blev myndig. Jag var überless på skolan och på att bo i en liten oreange stuga mitt ute i skogen i ingen-vet-vars och överlevde endast tack vare internet och Queen (så nördigt). Under hösten började jag och Perre smygdejta, och jag såg alltid fram emot helgerna som blev synonymt med filmtittande och pussande.

För ett år sedan (2007):
... läste jag matte och naturämnena för fullt, samtidigt som jag försökte dryga ut min skrala kassa genom att jobba kvällar på ålderdomshemmet. Jag insåg att världen inte kretsade kring lilla Övik började på allvar fundera på att flytta därifrån.

För tre månader sedan:
... var det slutet på februari och det hade hunnit gå drygt en månad sedan jag flyttat till Göteborg. Jag hade smått börjat anpassa mig från livet i småstaden och började trivas förträffligt. Spårvagnsåkande och Gôtt mos hade blivit en del av min vardag, men jag kunde fortfarande inte komma underfun med ifall "Men e du go eller" var en komplimang eller förolämpning. Det vet jag faktiskt inte än.

Igår:
... skolkade jag för att vara barnvakt i några timmar. Mot eftermiddagen cyklade jag och Linda ner på stan för att köpa lite fodertyg till våra sommarklänningar. Såg även Populärmusik från Vittula. Var lite skeptisk innan, då boken kändes "svåröversatt". Men det var helt okej. Hade bara inte föreställt mig Niila så snygg när jag läste föregångaren.

Idag:
... hade jag vad som kan förmodas vara världens absolut tråkigaste föreläsning. Det kändes som att föreläsaren utmanade sig själv i att framkalla fler gäspningar hos åhörarna är någon annan tidigare gjort. Tummen ner för "Desinfektion- kemisk och värmebaserad"

I morgon:
... ska jag och Morland gå på Saronskyrkans second hand nere på Brunnsgatan, och förhoppningsvis kommer jag hem med åtminstone ett fynd. Jag skulle behöva det nu, både materiellt och själsligt. På kvällen blir det förmodligen Indiana Jones på bio, även om jag inte sett de tidigare tre. Jag vet, "jorden till Johanna". Typ.

Om ett år:
... har jag snart läst fyra terminer biomedicin och har under det gångna året tränat för Göteborgsvarvet som jag nu genomför. Ännu en sommar hägrar, och kanske har min sparburk fyllts med så många kronor att jag har extrapengar för en Asienresa tillsammans med Perre.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, kanner mig hedrad... Antar utmaningen nasta gang jag gar till internetcafet. Kan btw varmt rekommendera Malaysia om ni far till asien! :)

2008-05-23 @ 16:38:11
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0