Tisdag

Åh, är det redan tisdagkväll? Helgen försvann i en rasande fart, jobbade duktigt på cafét både lördag och söndag. Som tur var så jobbade jag bla. med Sussi, vilket bidrog till att passen förflöt både smidigare och snabbare än väntat. Lördagskvällen blev ändå småledig, och jag och Perre smet över till gräsänkligen Nicke för att spana lite på melodifestivalen moffandes på naturgodis. Och oj! vad glad jag blev när Malena vann! Oslagbar kombination av glitter, finkulturell opera och folklig festival om nån frågar mig.

Idag firade jag att lönen anlände till kontot i fredags med att shoppa loss. Några pennor, kolkrita och kikärter hann smita ner i min väska innan jag kände att övertrassering av kontot var nära. Någon måtta får det ändå finnas på student-slöseriet. Kritan smetades snabbt över papper, och kikärterna mosade jag ihop med lite kryddor och lök till improviserade falafel-burgare som ska avnjutas med tomat, sallad, youhurt och nybakt bröd så snart som pelle-plutt kommer hem. Maw, mumma!

 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Gud Johanna, du är så duktig på att måla. Blir riktigt avis på dina konstnärliga skills;)

2009-03-18 @ 11:39:03
URL: http://susiesueca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0