Sy-fredag

Idag är det fredag och på schemat står det självstudier, men då jag gjorde bort det mesta igår kunde jag istället med gott samvete spendera dagen på annat sätt. Tog tidigt på förmiddagen buss 40 till IKEA för att köpa mig några meter billigt tyg. Jag har nämligen börjat försöka förstå mig på Mönster och konstruktioner, som jag köpte för länge sedan men inte använt mig av föränn nu. Genom att modifiera några av mönstren så försökte jag mig på en klänning idag. Blev en liten svart sak med knäppning mitt fram. Kan bli gullig, om jag orkar färdigställa den vill säga. Skärpning Johanna!
 
Är förövrigt väldigt besviken på IKEAs tygutbud. Det enda jag hittade var enfärgade lakansvävar och tyger med stora, grafiska tryck. Jag förstår ju att det främst är tänkt att användas som gardiner och dylikt och att IKEA inte främst är en tygbutik, med jag förstår ändå inte grejen med alla stora, grälla mönster. Fick jag bestämma så skulle man hitta mycket mer pastellfärger och romantiska blomtryck vid tyghörnan. 



 
9ab99398.jpg picture by mypetbrooke

Tyger jag mycket väl



 

skulle kunna tänka mig




att köpa billigt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0