Fortfarande fredag

Jag hade planerat att sova litegrann efter tentan, men det orkade jag inte. Istället så

  


målade jag lite





samtidigt som jag ordade





och rostade kikärtor




De rostade kikärtorna är farligt enkla att göra och väldigt goda att äta. Det gäller bara att vara förutseende och dagen innan man planerat svulla i sig dom lägga dom i blöt (om man inte köper inlagda på burk, men frågar du mig så äter jag inget som luktar kattmat). Därefter kokar man dom i cirka 30 minuter, beroende på hur hårda man vill ha dom. Själv tycker jag att det ska vara lite stuns i dom då de ska rostas. Sedan är det bara att strö ut på långpanna med lite olivolja ringlat över och rosta i 225 grader till valfri färgskiftning. Efter rostningen är det gott att krydda med lite starkare kryddor. Jag valde flingsalt, pressad vitlök och sambal oelek till hälften, medan resten fick rullas runt i någon mystisk indisk krydda jag köpt på Tai Maharadj (ber om ursäkt på förhand för felstavning). Mycket bra att ha till hands då chips-tarmen börjar vråla efter gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0