Snöigt

Igår snöade det i Göteborg. Flingorna yrde och kvicksilvret klättrade snabbt nedåt i termometern. Här byggdes snölyktor, dito gubbar och snöänglar uppträdde här och var på den vita marken. Jag tog sparken till universitetet och morsade på två pälsklädda uteliggare på vägen. Vinden piskade mig i ansiktet när jag flög fram längs avenyn, och jag stannade under en snötäckt tall för att värma mina frusna fingrar med en kopp varm choklad. Sittandes där vilade jag mina ögon på skidåkare som stavade förbi och ungar som åkte skridkor i fontänen i Bältesspännarparken. Deras axlar var täckta med den kalla, vita bomullen och kinderna röda av den bitande kylan. Nä, nu ljuger jag ju. Det vet ju alla att man inte kan sätta Göteborg och vinter i samma mening. Men några flingor föll, det gjorde det.


Kommentarer
Postat av: norrland

omg lol noob

2009-02-05 @ 17:16:25
Postat av: Cissi

Hahahahaha, nånstans där vid spark och morsa på uteliggare började jag ana ugglor i mossen... Här i Umeå har snön yrt heeela långa dagen, stora flingor. Vinter!

2009-02-05 @ 19:03:53
URL: http://akarankan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lyxigt me mycket snö... i sthlm e allt slaskigt o bara grått. Jättekul, wiiii... ;)

Snygg blogg, btw!



Titta in på min blogg, om du har tid! Thanx på förhand ♥

2009-02-06 @ 19:34:59
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0