Tisdag

Det blev inga cupcakes när det började klia i fingrarna i söndags, utan hederliga kanelbullar. Eftersom jag inte testat Leilas version av dom tyckte jag att det var hög tid, och som vanligt när man provar hennes recept är succen ett faktum. En bidragande orsak kan vara den överkonsumtion av allt beroendeframkallande smör och socker som hon envisas med att lägga till. Men blir det gott är det ju bara att lyda order. Dock modifierade jag halva satsen, och gjorde en lättare chokladtryffelkräm som fyllning. Blev faktiskt helt okej, men den som väljer att prova det bör köpa en chokladkaka av högre kvalitet än vad Eldorado kan erbjuda...

Lästa att Sanna vågat sig på den beryktade tantgympan på IKSU, och jag är glad att höra att hon liksom jag blev positivt överaskad över att det går att få träningsvärk där. Som av en slump tog jag mina första simtag för i höst uppe på ett närliggande badhus, och ska förmodligen kila dit om en timme. Perfekt träningsform när man inte vill lägga ner för mycket pengar på tunga vikter och sega spinningpass.

Ikväll blir det kroki. 
 
Snodde bilden av en Henning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0