Röror

Gårdagen gick i onyttighetens och smaskighetens tecken. Klev upp tidigt och började plugga, men när Sindi hörde av sig rann det mest ut i sanden. Jag, Sara, Sindi, Linda och Saras kompis Katta bakade (och åt) en Devils food chocolate cake, som för den oinvigde är  något av chokladkakornas feta urmoder. Vi gjorde en halv sats av vilken vi åt upp hälften, vilket säger något om mastigheten i denna.  Recept hittar du här. Kvällen avslutades med klyftpotatis och röror i olika format, med creme fraiche, rödlök, vitlök, avokado och fetaost. Helt underbart, men ändå så enkelt. Som barn tyckte jag aldrig om röror och såser, men nu skulle jag kunna äta ett bogseringsfartyg, bara det är toppat med olivolja, vitlök och youhurt. Får jag någonsin barn borde jag alltså tvångsmata dom med onyttiga dressingar, allt för att dom ska undvika dessa härliga hälsovådligheter i framtiden....

Idag har jag pluggat, jag pluggar och jag ska plugga. Vi hörs.

  None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0