Cola

Är det fler än jag som får magsår och nageltrång när ni ser Coca Colas tv-reklam där de presenterar hur man borde göra slut; "Break up as it should be"? Killen som gör slut med sin flickvän för att han vill vara med flera tjejer, och hur det simsalabim genom en magisk dryck (...) plötsligt finns fler halvnakna kvinnor där än gnagare ett gott lämmelår. Första gången jag såg den trodde jag att det var något slags halvtaskigt skämt, och att det i slutet skulle få sin rimliga förklaring. Det visar sig dock att världens största läsktillverkare verkligen har ett så uselt smaksinne att de är tvugna att rida på sexualiseringsvågen och framställa kvinnan som utmanade fresterska och mannen som den bindningsfobiske, polygamistiske playern. Visst har vi sett det förut, det är långt ifrån något nytt. Men av någon anledning så retar det mig långt in i benmärgen. Jag har nästan lust att börja dricka Coca Cola, bara för att få nöjet att sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0