Desperat hemmafru

Mm, sitter och smuttar på min björnbär-banan-smoothie. Utan att skryta har jag blivit riktigt bra på att göra allskönans bär- och fruktdrinkar. Det kan ju i och för sig bero på att jag tycker att det mesta förutom småspik och blodpudding är gott i matväg. Har i övrigt blivit riktigt huslig och  en smådesperat hemmafru. Trots mina hårda principer om att alltid dela lika på hushållsarbetet har samboförhållandet  hittills mest resulterat i att jag suckande föst ut Perre ur köket med ett "låt mig göra det själv" så fort han fattar ett grythandtag. Vad har hänt med mig? Helt plötsligt har jag fått för mig att jag är någon sorts kökskonstnär, där jag inbillar mig att mina pastasallader är matkonstens motsvarighet till Mona Lisa. Jag menar, hur kreativt kan en fläskkarré bli? 

Äntligen har ritbordet lyckats bli ikopplat till datorn, stay tuned för kommande verk...



image17



Teri Hatcher får ge vika för en äkta hemmafru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0