Vardagens grå väggar

Sitter här i Saras lägenhet och räknar ner tills Lost börjar. Har aldrig hunnit följa de säsonger som gått hittils, men ska försöka bänka mig framför tvn åtminstone några onsdagar framöver.

Klurat idag på behovet att få göra något som bryter mot vardagarnas normer med schemalagda skoldagar, mobilens väckarklocka som ringer kvart i sju om morgnarna och regelbundna tvättider, och kommit fram till att när man är trött om eftermiddagarna så krävs motivation och inspiration för att orka göra nåt mer kreativt än att såsa sig igenom en kemibok. Så, Sanna, vad säger du om en "veckans utmaning"? Varannan vecka turas vi om att ge varandra ett tema, och sedan är det upp till den andre att tolka det och publisera sin version. Det kan handla om allt från ett poem till ett bakverk som kryddats med lite lagom fantasi. Nån annan som vill vara med? Var bara min fördom som sa mig att Sanna kanske skulle vara sugen på det.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du hade rätt, jag är jättepå! Men du får gärna börja :)

2008-02-23 @ 20:06:41
URL: http://sannaisabella.blogg.se
Postat av: Jag

Hallå där! Jag som har så otroligt mycket att göra om dagarna..hrm..är jättegärna med!!

2008-02-24 @ 23:18:02
URL: http://thepretender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0