Dan före dopparedagen

Det är dagen före den oh! så stora dopparedagen, och som vanligt så råder smärre kaos hos familjen Westberg/Näslund. Vaknade i morse av att granen mamma och jag så fint pyntade igår ligger tippad i ett inferno av julklappar, varav de jag ska ge bort (notera: endast mina!) är fuktskadade. Minst sagt. Tavlorna pappa ska få (hoppas han inte läser detta) luktar läsktigt av våt masonit, och teckningarna jag så omsorgsfullt jobbat med är oigenkännliga. Men jag är inte bitter, jag har nämligen lärt mig att julafton +- några dagar alltid råkar ut för oförutsedda händelser här hemma hos oss. Suck.

Dagarna såhär i väntan på julafton har flytit på snabbt, och jag känner mig som pensionärsaspirant när jag för säkert 37:e gången frågar mig själv: "Är det redan jul? Går tiden verkligen såhär snabbt?!"  Det enda som fattas nu är CoopMedmera-kort och medlemskap i PRO. Mormor, here I come!

Anywho, igår var vi iallafall på Paradisbadet och badade (och åt glass). Till min besvikelse upptäckte jag dock att det inte längre är lika roligt när man för nionde gången åker stupet (eller vad den nu kallas), och forsen är inte lika vild som jag minns den. Men vi avslutade dagen med stenugnsbakad pizza hos Perres systrar med massa trevligt folk, vilket mer än väl dög som plåster på såren.

Ikväll blir det uppesittarkväll på adressen Gottne 108, så kika in om ni är sugen på mästerligt lagad fläskfilé! Auf Wiedersehen, och God jul.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, taskigt det där med julklapparna :P Har du varit elak mot julen i din barndom eller nåt? Så att den försöker hämnas, menar jag.

2007-12-23 @ 16:59:38
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0