Tåga tåg

För en timme och fyrtiofem minuter sedan lämnade norrlandståget perrongen i Göteborg. I vagn 40 på plats 61 har jag satt mig med min packning och allt vad det innebär. Mina anteckningar och kompendier till molekylärbiologitentan ligger prydligt i en hög framför mig, och kanske ska jag fortsätta med läsningen om en liten stund. Fikat har jag utsvultet slukat för länge sedan, hungrig sedan min löptur. Om cirkus tio timmar ska tåget vara framme i Mellansel och kommer inte åka tillbaka (inte med mig som resenär åtminstone) föränn om åtta dagar. En påskvecka med god mat, loppisfyndande, skogspromenader, jobb, tentapluggande och goda vänner och familj.

Och som jag har längtat efter att få lyssna till tystnaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0