Studentliv

Varje månad (?) dimper tidningen Studentliv ner i mitt postfack. I början tyckte jag att den var helt okej, men nu består den mest av en massa gnäll; "ingen inser hur viktig kåren är", "studiemedlet måste höjas en massa", "stackars studenter måste jobba extra", bla bla. En massa skitsnack. Det är inte synd om oss studenter. Jag vet att jag skrivit om det här förut, men det är faktiskt helt självvalt att börja studera, dessutom får vi i Sverige betalt för det. Är inte det fantastiskt? Det är klart att det inte är frågan om några gastronomiska summor, men många verkar också glömma att det är för en kortare period (dom flesta pluggar max fem år) och att många studerar inte ens pluggar hela arbetsdagar på åtta timmar. Nä, inse att det är korv och makaroner som gäller ett tag, och knega i kassan på Ica ifall du nödvändigtvis ska ha den där nya märkesväskan. Jag tänker inte skatta i onödan för dina lyxutgifter, dom slantarna får hellre gå till sådana som verkligen behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0