Kakdags

När Perre flyttade upp till Umeå för ett par år sedan så fick han en låda med Ryttarrutor med sig av grannen Carina, underbara chokladrutor med ett täcke av någon kola-kokosglasyr. Av en händelse kom jag att tänka på dessa idag och beslutade mig för att baka en sats. Googlade runt efter ett recept, men hittade ingenting och improviserade därför ihop en långpanna efter eget huvud. Underbart goda, och känns något mer exotiska än den klassiska kladdkakan. Allt som krävs är kladdkakesmet (bryt gärna ned små bitar av choklad) så att det räcker till valfri form och en glasyr ihopkokad  på grädde, socker, sirap, lite smör och kokos. 

Så är du sötsugen och i krokarna runt centrala Hisingen är det bara att titta in på en kaka och ett glas mölk. 




                                 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hade du varit här nu hade jag bjudit dig på äppelpaj :)

2008-09-30 @ 18:02:57
Postat av: Sanna

Ser svinigt gott ut :) Blev lite sugen på jordnötsrutor nu, finns knappt något godare.

2008-09-30 @ 22:29:46
URL: http://sannaisabella.blogg.se/
Postat av: Cilla

Skulle lätt ha kommit och jag inte haft tenta på fredag... :)

2008-10-01 @ 13:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0