Hemfärd

Idag blev det vernissage på museet; mina härliga Linda och Saras mamma Maria hade mattutställning. Underbara mattor som kändes rätt avlägsna från de vanliga trasmattorna man brukar hitta hemma hos mor- och farföräldrar. Titta gärna in på Örnsköldsviks museum om du har vägarna förbi!

Eftersom jag åker hem till Göteborg ikväll, erbjöd jag mig att stå för middagen idag. Vanliga hamburgare blir så mycket lyxigare om man gör dom själv, gärna med lite halvspejsiga kryddor från någon indisk kvartersbutik. En röra med fetaost och avokado och lite klyftpotatis blir pricken över i:t. Då det även är lördag kändes en efterrätt som en naturlig avslutning. Har aldrig tidigare gjort pannacotta, så det fick det bli. Härligt krämig med hallon jag plockat i sommar. Mmm, I´m a sugaholic, yes I am...



                                             






Kommentarer
Postat av: Sandra

Det blev en ätardag idag med :P urk...

2008-10-19 @ 18:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0