Ullared

Jag hade aldrig tidigare varit i billigheternas mecka, Ullared, när jag igår trängde in mig i en bil med för få säten med Sindi och Sara. Och jag blev fast. Trots att jag ofta går hårt åt mot folk som fastnat i komsumptionens köpträsk, drogs jag mot hyllorna likt en mal mot ljuset. Mitt ha-begär växte i takt med avdelningarna vi passerade, men tack vare mitt iskalla förnuft (min tunna plånbok?) lyckades jag komma ut inte mer än 265 kr fattigare. Det var en bedrift. Dock gick jag lös på matavdelningen och började genast bunka upp för julbaket i december. Nougat, mandelmassa och härligt, mångfärgat strössel kan man väl aldrig få för mycket av? Eller? November är förövrigt en svår tid för mig. Det är på tok för tidigt att börja med julförberedelserna redan, men samtidigt närmar sig december och jul stormsteg. När får man börja lyssna på bjällerklang och hänga nejliko-apelsiner i fönstren?

                                      
                                                       Johanna hjärta julpyssel = sant


Kommentarer
Postat av: Cissi

SÅÅÅÅ BRA MED ULLARED!! Måste fara dit igen...man får verkligen köpdjävulen i sig...

2008-11-13 @ 19:13:42
URL: http://akarankan.blogg.se/
Postat av: Linda

snart snart snart. håll ut. snart får du också slänga i gång julmusiken. Måste värma upp till den 6e :)

2008-11-14 @ 16:45:42
URL: http://lindakatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0