måndag.

Den ständiga självförnekelsen. Ni studenter vet exakt vad jag menar. På schemat finns inget utsatt för dagen, och man inbillar sig att man ska sitta hemma och läsa som en tok från åtta på morgonen till sju på kvällen. Problemet är bara att när man väl ska sätta sig framför boken, finns det helt plötsligt så mycket annat som lockar. Ett nytt recept, en spännande bok eller ett roligt youtube-klipp. Det känns plötsligt till och med roligt att städa! För mig handlar det inte i första hand om att jag tycker att det är trist att plugga, men det finns så mycket i lägenheten som distraherar. Så länge det inte är väldigt stressigt i skolan kan jag ibland låta dessa dagar förvandlas till "nytto-dagar". Jag passar på att städa, baka, laga mat och åka till biblioteket, istället för att sitta i en fåtölj och våndas över en kommande tenta. Idag känner jag ex. att IKEA lockar mig med billiga tyger. Åker fömodligen snart dit och köper några meter till nån kjol. Det börjar bli tomt i garderoben




Tänker fortfarande på dig morfar.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hehe, gud vad jag känner igen det där. Jag brukar till och med få för mig att grovstäda när jag är som mest uppe i tentaskriveriet. Grovstäda liksom. Varför? :P

2008-11-11 @ 13:45:54
URL: http://susiesueca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0