måndag

Ikväll är jag LAT. Hade muntlig tenta idag, vilket innebar att jag hela helgen + morgonen gått runt och spänt mig i nervositet. Men nu är den avklarad och jag fötjänar att ligga på sofflocket (skulle gjort det ifall vi hade ett men nu får jag istället ligga på sängen, vilket i och för sig inte är fy skam) Gjorde nog rätt bra ifrån mig, förutom när jag skulle svara på en fråga jag inte riktigt kunde. Istället för att ta det säkra före det osäkra och ärligt säga "jag vet inte", tänkte jag att bara jag började svara så skulle jag nog komma på allt efterssom. Och jag försökte freestyla och ordbajsa, men ibland räcker inte ens det till. Jag hade målat in mig i ett hörn och kunde inte annat än gapande mumla något som kan ha uppfattats som "ja, och så vidare". Nåväl, resten gick bra.


Fortsätter förövrigt med min tjuvlyssnar-hobby på spårvagnen. Ibland snappar man upp de mest tokiga företeelserna, även om dagens groda mest kan klassas som halvkul. Två tjejer i femtonårsåldern diskuterar någon som inte framgår, men tydligen ska dom ljuga ihop nåt.

"Ja, men du kan väl säga att han jobbar som plastikoperatör eller nåt!"

Nåja, nu ska jag återgå till slappandet. Behöver lite välförtjänt vila nu innan nästa tenta om två veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0