fräda

Ibland är insnöade profssorer/doktorer verkligen underhållande. Som i dag, när vi skulle ha en föreläsning om proteinstudier, och läraren börjar med att reda ut begreppet proteomik. "Ja, proteomik har ju nästan blivit lite av ett modeord nu för tiden, man kan läsa om det lite överallt". Aktuellt inom vissa kretsar; förmodligen. Modeord; nej.

Var dessutom bland dom miljarder (?) som slogs om de rekordbilliga biljetterna som släpptes på SJ´s hemsida idag. Efter ca 2 timmar framför dataskärmen blir man rätt matt när datorn för 39 gången meddelar dig att det är något fel på webbsidan. Hann utstöta både ett och annat vredesskrik och bli runt två nävar hår fattigare, men tillslut kom jag fram och kunde kassera in två biljetter Mellansel-Göteborg för totalt 50 kr. Det var det faktiskt nästan värt, trots att SJ innan dess hann få mer än ett par förbannelser kastade över sig.

Ikväll blir det middag. Sindi, Sara, Sussie, Linda och Nicke kommer över på grekisk paj. Jag höll på att föräta mig på fetaost, rödlök och tomater ett tag, men nu känner jag att suget håller på att smyga sig tillbaka. Fast allt kan i och för sig blir gudaföda med lite ost på toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0