Köksfetish

Det finns som bekant smaker i alla dess former; folk avgudar lack och läder, frimärken och luktsuddisar. Själv händer det att jag emellanåt går igång på små glasburkar med hemmagjorda etiketter, söta bakverk och ekologiskt vetemjöl i små pappåsar. Franska örter och färgglada tårtdekorationer ger mig ilningar längs ryggraden. Smarta kökslösningar och lukten av nybakat får nackhåren att resa sig och jag suckar lyckligt över vedeldade spisar där jag föreställer mig sylt- och saftkok. Doktorns utlåtande skulle förmodligen syfta till en lättare variant av köksfetish.




Inte bara skådebröd




Oförsvarbart nog är jag svag för E-ämnen, gärna färgstarka på små flaskor



Drömmen är ett stort lantkök med hyllor och krokar i överflöd, som jag kan fylla med mina hemgjorda kardemummaskorpor och gudomliga teer.


Men ofta är jag inte så kräsen. Ge mig en bunke och en slickepott, och jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0