Hipp hipp hurra!

Firade födelsedagen med en löprunda (jodå, ska man inte gör annat än äta tårta sen så..) och ett besök på Second Hand en sista gång innan jag åker ner. Hittade fem böcker som sträckte sig från den kanske smått torra I dödens väntrum av Sten Stolpe, till den något lättsammare Änglar av Marian Keyes. Två härliga tygstuvar blev det också, som får göra mitt förråd sällskap innan det förvandlas vidare. 56:50 för alltihop, som att gå plus.

Sofia, Patrik och Neo var över en sväng på dagen, och fikade med oss och Kricke. Efter vi fått nog av skönsång och tårta, begav vi oss vidare mot matcompaniet med Pap. Sammanfattat har det varit en trevlig och stillsam dag, med vänner och släkt på besök, sms och telefonsamtal. Jag tackar och bockar ödmjukast.



image22

Klart det ska vara tårta! Jag gjorde en ny variant med citronkräm mellan marängbottnar, täckt med härliga hallon och egenplockade blåbär. Receptet hittar du här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0