Tisdag

Utvilad efter en lååång natts sömn. Kom hem i gårkväll efter den tre dagar långa vandringen med mina favoritkineser. Lördagen inleddes med Trysunda och promenad kring ön, chinese barbeque och tältning gjorde kvällen komplett. Morgonen efter packades tälten snabbt ner, och vi tog båten in till Köpmanholmen. Där har någon med intelligensnivån under det normala vänt på skyltarna för leden, så det första timmen spenderas med vandring i cirkel till utgångspunkten. Efter diverse suck och stön kommer vi tillslut in på leden, och vi masar oss fram med packning till slåttdalsskrevan. En helmysig stuga utan någon som helst tillstymmelse till moderniteter blir vårat hem för natten. Dagen därpå tar vi oss igenom resterande Skuleskogen och tar bussen hem igen från Docksta. Sådär i korta drag. Jag utelämnar gärna spindlar, skoskav och ömma axlar.

Ikväll blir det mys med the Gang och det är stackars Cissi som får lägenheten invarderad. En kvalificerad gissning är att det blir flams, promenad, chips och dipp.




Jag och Lijang letar något brännbart till grillen


Jag som velat se sälar här i trakterna fick nöja mig med denna. Inget för äckelmagade...

     
Trysunda by night

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kikade in i stugan vid slåttdalsskrevan sist, såg mysigt ut! :)

2008-06-18 @ 00:11:34
URL: http://sandrafackel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0