Dagen före

Idag är det min sista lediga dag innan jobbandet drar igång för i sommar. Som vanligt känns det extremt segt. Jag har varit ledig i två veckor nu, och latheten gör sig påmind nu när jag måste börja planera för långa (nåja) arbetsdagar och lunchlådor.Av erfarenhet vet jag att det brukar lägga sig när man väl kommit in i rutinerna igen, men vad hjälper det när man vill ha ytterligare veckor av sol, bad, bra böcker och grillning.

Gårdagen hos Cissi blev som väntat trevlig. Värdinnan agerade god husmor och bjöd oss alla på ungsbakad pannkaka med blåbär och grädde, och vi andra gapade duktigt och gärna. Särskilt roligt att se att Sofia fortfarande lever, som jag inte sett på säkert två, tre månader.

På fredag blir det firande i dubbel bemärkelse. Ingen har väl undgått att det återigen drar ihop sig till midsommar, även om jag förmodligen hoppar över dans kring midsommarstången i år. Dessutom kommer Perre plutt hem tidigt på morgonen. Istället för att som sin flickvän leka latast i stan, är han mer ambitiös och har faktiskt pluggat till nu. Dock börjar pussabstinensen göra sig påmind, och nu vill jag faktiskt ha hem honom.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha tack för ditt stöd på min blogg :D PS Pussabstinens kan vara väldigt jobbigt. Jag lider med dig.

2008-06-21 @ 13:42:48
URL: http://sandrafackel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0