Nedräkning...

Knappt en och en halv timme till tentan i Östra pavaljonen, och jag sitter i en datasal på skolan. I Umeå råder det förövrigt full vår idag. Gräset är grönt (!) och luften luktar sådär härligt av asfalt som den brukar göra i mars. Trots att jag vet att det är moder jords svar på vår miljöförstöring, kan jag inte låta bli att tycka att just nu så känns det så skönt med plusgrader och sol.


Innan jag klev på bussen till Umeå ställde jag mig i en bankomatkö för att ta ut lite kontanter. Förstrött tittade jag mig omkring och upptäckte rätt snart att jag stog på en stenplatta med en text jag måste ha missat tidigare; "Årets Jazzstad 2006". Växeln, hallå, är detta Örnsköldsvik vi talar om? Samma stad som går under namnet Foppaland, tillber hockeypojkar på sina bara knän och knäpper dig på näsan om du så mycket som andas ordet "kultur"!? Jag måste ha hamnat i nåt parallelluniversum där allting är dess motsats. Borde nog köpa en lott idag, otur som jag brukar ha...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, årets jazzstad? Det hade jag ingen aning om...

2008-01-19 @ 10:34:08
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Sanna

Hur är det med dig? Vi vill ha inlägg från Gbg! :)

2008-01-21 @ 00:35:30
URL: http://sannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0