"E´ru goo eller?!"

Nyss avklarat andra vardagen i Göteborg, där rosorna blommar (!?!) och plusgraderna stiger bra mycket högre än en smurf är lång. Den del av universitetet där jag ska hålla till ligger i ett underbart område bakom konstmuseèt, på Dicksonsgatan, och består av en gata med underbara hus i Engelsk/gotisk stil med mörkt tegel och portar till trädgården. Knarrande trätrappor och reglar istället för lås gör inget annat  än att späda på den gemytliga men samtidigt mystiska stämningen.

Sitter i soffan efter att ha lagat en sallad till middag och lunchlåda. Fetaost och marinerad pasta fick bli pricken över i. Har aldrig marinerat pasta förut, men rörde snabbt ihop olivolja, vinäger, peppar, rödlök och fusilli till en härlig röra. Behöver bara dra ett tag nu, sen blir det mums i köket.

Imorgon fortsätter min kamp mot mitt dåliga lokalsinne. Önska mig lycka till!



image15

Institutionen. Bilden är från sommaren, men det är i princip lika grönt nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0