Back in buissnes (?)

   Så. Efterssom jag är ingefär lika up to date som som en genomsnittlig 85-åring, har jag inte uppdaterat bloggen föränn nu. Största delen av sommaren har obemärkt smugit sig förbi, och även om jag då och då tittat mig över axeln har jag missat den. Igen. Dock har jag ändå lyckats fånga några dagar. Snabbresumé: Jobb, höga kusten-vandring, pussande, saxnästrip, Dalarnabesök, glassätande och skogspromenerande. Charmen är att man inte behöver göra så mycket mer när man är hemma i norrland. Det kan vara hur härligt som helst ändå.
  Är tillbaka i västra götaland efter två månaders vistelse i hembygden. Hur skönt det än har varit att sova i sin gamla säng, fått middagen serverad utan att så mycket som lyfta ett lillfinger och strosa runt i granskogarna, så är det ändå lite av en lättnad att vara tillbaka i Göteborg. Äntligen kan man börja få in lite rutiner i dagarna, och kanske (om jag har tur) också få någonting vettigt gjort.
  Vad som är vansinnigt vettigt, är min och Saras cykelfixardag. Pimp my bike, tänkte jag. Och vips! befann vi oss bland testosteronstinna män på biltema, letandes efter innerslangar och sprayfärg som någon annan bilmekaniker. Min 75-kronorsmonark från Second hand börjar mer och mer se ut som en svart midsommarnattsdröm. Känner jag mig själv rätt finns det risk att jag går lös på den vita färgen också, och börjar spraya dödskallar över stänkskärmarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0