Våår

Har gått och känt mig alldeles vår-romantiskt väldigt länge nu, och drömt om picknickorgar med rutiga filtar och nygräddade baguetter vid havet. Sagt och gjort, idag skulle jag så slag i saken genom att cykla till IKEA för att köpa ett par fina glasflaskor med kork på för att fylla med hemkokt saft och ta med på utflykter. Efterssom IKEA ligger bara åtta kilometer från våran lägenhet, tyckte inte jag att det kändes så farligt att freestyla lite och cykla dit utan att kolla efter på kartan. Hur mycket fel kan man köra liksom? Väldigt mycket, visade det sig, när jag stånkade runt med Perres alldeles för höga cykel i okänt industriområde cirkus en mil hemifrån. Dessutom cyklade jag på trottoaren, vilket medförde fler än några ilskna blickar. Sur som en citron beslöt jag mig tillslut för att vända om och nöja mig med saften. Ville köpa sån där MorMor´s saft, essens på flaska, som finns hemma. Tydligen verkar det bara vara något företag i Boden som tillverkar dessa, så det blir till att ställa sig med förklädet vid spisen och koka jordgubbssaft från scratch...



   image53

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ash da, jag har inte varit sa duktig pa att kommentera har heller.. Men nu sa! :)

2008-05-02 @ 13:32:22
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0