Apropå norrländskan

Tydligen har någon skrivit "från norrland" med stor, svart spritpenna i min panna. Någon annan anledning hittar jag inte till att uppskattningsvis 75 % av människor jag träffar för första gången här kommenterar mitt ursprung (tja, det är ju inte som att jag invandrat från Uganda direkt).  Bara idag har två hunnit påpeka det. Som imorse, när jag skulle få vaccin hos Kungsportsläkarna, och sköterskan direkt frågar hur jag trivs här nere. Eller när jag räcker fram legitimation till killen på Expert när jag ska betala, och han viftar undan det med ett leende och "norrländska damer litar jag på".

Hörs det så väl?


Kommentarer
Postat av: A.

Är du vaken? JAG ÄR VAKEN!
Glad Fredag!

2008-04-04 @ 08:10:08
Postat av: Sandra

Ja det här med plugg är inte det lättaste... har gjort några paniksökningar nu iaf. Konstigt det där med norrländskan, förresten! Samma sak händer nog alla från 'våra trakter' även fast vi tycker att vi typ pratar rikssvenska... :S

2008-04-07 @ 22:50:37
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0