"Och det regnar här i Stockholm idag..."

Anlände igårkväll till hufvudstaden efter tio timmar i en y-buss. Och ja, min bak var precis lika död som en bit granit. Sanna och Alicia mötte upp på centralen, och efter en snabb tur med tunnelbana och buss hittade vi fram till lägenheten. Att då få ta del av en renbäddad 1.60 cm madrass kändes ungefär som om jag gläntat på dörren till paradiset.

Nyss intagit en frukost bestående av smörgås (var smöret gammalt??) och väntar nu på Sanna i ett regnigt Frescati. Vaknade inatt av att hon var borta, hade tydligen smitit ut till Linus. Så nu har jag lägenheten för mig själv när Alicia är på jobbet. Jihu! Hm...

Snart blir det iallafall staden och någon utgång som tydligen var planerad i två månader.

Justja, blev utmanad av sanna att skriva en lista med saker jag önskar jag kunde göra. Enjoy!

   Jag önskar jag kunde...

    1. Sjunga. Det skulle spara så många igenrostade duschrör och sårade öron.
        Men det är ju så roligt...

    2. Somna på beställning. Istället för att ligga vaken och fundera över all världens
        djupa, filosofiska frågor skulle jag vilja snarka gott. Finns det ett liv efter detta?
         Vad vill jag med mitt liv? Ska jag äta kladdkak eller gröt till frukost imorgon, är
        gröna grodor verkligen gröna, osv. Zzzz...

   3. Sluta rätta språkfel. Jag har bättrat mig, men det bor fortfarande en liten
       besserwisser inom mig som tycker att det är en skyldighet att uppmärksamma
       folk om att de uttalar fel och ordbajsar. 

   4. Höra bättre. Det är pinsamt att säga "Va?" 26 gånger i sträck.

   5. Pussa Perre när han är i Göteborg och jag är i Umeå. Tack gud för telefonen. 
       (Se dock punkt fyra för att lista ut smärre komplikationer)


Nej, nu har Sanna kommit hem och vi ska åka och göra stan osäker med våra feta studentplånböcker. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Sandra

ah nummer 3... det är som en förbannelse.

2007-11-30 @ 23:37:18
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha okej :P Pastejen? Nu hänger jag inte riktigt med...?

2007-12-01 @ 11:08:39
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0