Nystart

God morgon

Startade en ny blogg för några månader sedan, men det har liksom inte blivit av att jag aktiverat mig här. Men nu så tar jag ett steg närmare cyberrymden, igen! "Jiwe"  har bytts ut mot "Bofinken". Tycker att jag är lite av en småfågel, sådär lagom mjuk i kanterna och smått disorienterad. Dock utan att begåvats med någon väsentlig sångröst.

Iallfall. Häromdagen när jag åkte min sedvanliga buss hem från Umeå, hamnade jag några säten ifrån ett par tjejer i min ålder. Uppenbarligen kände de varanda inte särskilt väl (kursare?) men den ena tjejen berättade ändå vitt och brett (och högt!) om sitt miserabla liv. Jag, som aldrig tidigare sett människan och än mindre vet hennes namn, kan numera rabbla hur många syskon hon har, hur hennes alkoholiserade/cancerdrabbade pappas vredesutbrott ser ut (dock slog han aldrig henne), hur hennes halvsyskon åker ut och in på kåken och hur hon flyttat ifrån hennes mamma när hon gick i nian. Det är alltså mer än vad jag vet om många av mina kompisar. Varför berättar man sånt för okända människor? Är det frågan om något slags desperat gripande efter uppmärksamhet? Varför?!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Roligt att du blivit med blogg igen! Väntar på fler inlägg.. :)

2007-11-15 @ 13:49:24
URL: http://sannaisabella.blogg.se
Postat av: Peddopalan

Hey sexy. Roligt att du skaffat blogg. ds du är het på kortet.

2007-11-15 @ 15:52:42
Postat av: Sandra

Moahaha jag förstod att du skulle dyka upp igen.. Är man språkpolis vill man gärna visa upp det. Och klaga på folk ibland :P PS Och varför berättar ALLA gamla människor för vilt främmande folk om alla sina sjukdomar?!

2007-11-15 @ 19:33:25
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0