Tänk, så fel det kan bli

Sanna, du undrade om vi andra också hade konstiga funderingar och missförstånd när vi var små. Och, tja, jag skulle ljuga rätt duktigt om jag sa nej. Eftersom jag var ett vetgirigt barn (läs: jobbig och nyfiken) Nedan följer ett axplock

Jag undrade alltid hur filmjölk som man glömt framme kunde bli varm, medans te och liknande blev kallare. Något som hette "rumstemeratur" existerade inte för mig.

Som så många andra femåringar trodde jag att bebisen bara ploppade in i magen på något andligt sätt. Döm om min förvåning när jag förstod att det krävdes en massa grodyngel och pappor. Killbaciller!

Jag spenderade timmar framför tvn, och då menar jag riktigt nära, och kunde inte förstå hur en massa små, röda, gröna och blå prickar på avstånd kunde fungera som en hel bild. Mystiskt.

På fullaste allvar trodde jag att Samhället och Kommunen var två goda män som höll ordning och reda ute på gatorna.

Jag trodde att Carola sjöng om håriga ben och händer i "På egna ben". Mina kusiner uppmärksammade mig skadeglatt om det felet.




Är detta måntro mannen Carola sjöng om?

Kommentarer
Postat av: Palan

Gud vad sexig han är. Nästan lika het som dig!

2007-12-06 @ 17:45:01
Postat av: Sandra

Jag var av nån anledning skitstolt över att veta vad en sädesärla och en mast var för nåt... Fråga inte varför. Ps SMHI har skjutit upp minusgraderna till söndag.

2007-12-06 @ 23:22:12
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0