Grått nytt hår

Kom nyss hem från jobbet och har just hunnit kasta mig i duschen för att vara någorlunda fräsch inför kvällen. Planerna var att den skulle spenderas med nördigt spelande med (de hittills bokade) Sanna och Linus. Tyvärr verkar mina dagar på jobbet med snuviga tanter gjort mig krasslig och gett mig halsont, så jag beslöt att förflytta mig till pappa i Ås. Perre (såklart <3), Sandra, Kricke och Sebastian får underhålla mig istället, vilket inte torde kräva mer än några timmars ansträngning då jag lär slockna vid nio... Snörvel.

Året börjar så sakteliga lida mot sitt slut, och det är väl nu man ska fyllas av förundran och insikt. Sätta punkt för sitt gamla liv, och med bestämda kliv tåga in i sitt nya. Jag tänker inte göra så. Inga nyårslöften ska utlovas; det finns 365 dagar om året och ingen anledning till att sopa dom under mattan med dåliga bortförklaringar. Du kan ändra dig och ditt liv när du vill, utan att det råkar vara vid tolvslaget den 31:a december. Påbörja hellre dina förbättringar igår än imorgon. Gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0